.
.
Das Warten hat ein Ende: Der Airbus A350 soll am Freitag zum ersten Mal in Toulouse abheben. Die erste Auslieferung des Langstreckenflugzeuges an Kunden plant Airbus im zweiten Halbjahr 2014.
.
ParisAirbus will sein neues Langstreckenflugzeug A350 am Freitag erstmals starten lassen. Der Flugzeugbauer bestätigte die Pläne für den lange Zeit erwarteten Jungfernflug am Dienstag in Toulouse. Alle Vortests seien erfolgreich gewesen, teilte der europäische Hersteller mit. Die Triebwerke waren erstmals Anfang Juni getestet worden.Die A350 XWB soll in Versionen für 270 bis 350 Passagiere gebaut werden. Die teuerste Variante steht mit rund 250 Millionen Euro in der Preisliste. Die erste Auslieferung an Kunden plant Airbus im zweiten Halbjahr 2014. Bisher haben laut Airbus 33 Fluglinien 613 Maschinen des neuen Typs geordert.
.
.
.
ONE MARKET-MATCHING FAMILY
.
The A350 Family provides true long-range capability with seating capacities from 250 to 400-plus passengers. This enables airlines to best match their A350 XWB fleets to route capacity demands, guaranteeing optimum revenue potential and excellent operating efficiency. The aircraft family concept, proven by Airbus with its other jetliners, also ensures optimal efficiency through the A350 XWB’s commonality in engines, systems and spare parts, while also enabling pilots to fly all three versions with a single type rating.
Airbus’ A350 XWB family consists of three versions (the A350-800, -900 and -1000) – each with flight ranges that give them a global reach. In a typical three-class configuration, the A350-800 will accommodate 270 passengers, while the A350-900 and the A350-1000 will seat 314 and 350 passengers, respectively. All A350 XWB Family members can be configured for higher density layouts of up to 440 seats.
Responding to the market’s call for additional payload and range, the A350-1000 will be equipped with more powerful Trent XWB engines – which will be fully optimised for this largest member of the A350 XWB Family. The enhanced Trent XWB will deliver up to 97,000 lb. of thrust on takeoff, making it the most powerful engine ever developed for an Airbus aircraft. This extra thrust – together with an increased aircraft takeoff weight capability of 308 tonnes – will enable operators to fly the A350-1000 some 400 nm. further with a full load of 350 passengers, or to carry approximately 4.5 extra tonnes of payload at a given range.
.
.
.
Quielle: Airbus
.
Update: 15.06.2013
.
Airbus hat am Freitag Luftfahrt-Geschichte geschrieben! Mit dem erfolgreichen Jungfernflug des A350 hat Europa im Flugzeugbau neue Maßstäbe gesetzt. Maßgeblich beteiligt: Ingenieur-Kunst „Made in Germany“!
Für ein Flugzeug ist der Super-Flieger leicht – nur 130 Tonnen Leergewicht, ein Viertel weniger als die unmittelbare Boeing-Konkurrenz 777. Grund für die radikalste Diät im Flugzeugbau ist der extra leichte Rumpf aus Karbon – dem Material, aus dem die Flugzeuge und Autos der Zukunft sind.
-
5943 Views